Over de Golden Retriever Vereniging

De GRV is een jonge vereniging, opgericht met het doel om de specifieke raseigenschappen van de Golden Retriever - temperament, will-to-please en conformatie - te bewaken, zonder daarbij in te leveren op gezondheid.

Als liefhebbers van dit geweldige ras, kijken wij voorbij de landsgrenzen, en proberen aansluiting te zoeken bij Golden Retriever verenigingen in nabij gelegen landen. Nederland alleen is te klein om de populatie in stand te houden, en we zullen alleen verder kunnen komen d.m.v. samenwerking en het uitwisselen van informatie en kennis.

Verder streven wij binnen onze vereniging naar duidelijkheid, openheid en transparantie en zoveel mogelijk input vanuit de leden richting het bestuur. Gezien het feit dat de rashond, en dus de Golden Retriever, op dit moment maatschappelijk zo onder vuur ligt, willen wij graag bijdragen aan het verstrekken van de juiste informatie aan zowel fokkers als toekomstige pup-eigenaren.

De concrete doelen van de GRV zijn dan ook:
  • De gezondheid en het welzijn van de Golden Retriever te bevorderen
  • Fokkers en liefhebbers van ons ras nader tot elkaar te brengen
  • Het geven van voorlichting en begeleiding aan fokkers en puppykopers
Wij trachten dit te bereiken door het houden van vergaderingen, lezingen en andere activiteiten. Verder streven wij er naar jaarlijks een Kampioenschapsclubmatch te organiseren, maar ook het geven van gehoorzaamheidstrainingen of jachttrainingen behoort tot onze intenties. Kortom, er is nog voldoende te doen, en wij hopen dat u hier en daar eventueel uw steentje bij zou willen dragen!

Het bestuur van de Golden Retriever Vereniging